Listar por autor "Torres-Tobío, Gabriel"
Mostrando ítems 1-10 de 10
-
Assessing the Outcomes of an Animal-Assisted Intervention in a Paediatric Day Hospital: Perceptions of Children and Parents
Ávila, Adriana; Pardo-Vázquez, Jerónimo; De-Rosende, Iván; Jácome-Feijoo, Rita; Torres-Tobío, Gabriel (MDPI, 2020-10-01)[Abstract] There is a growing interest in the use of animal-assisted intervention (AAI) as a non-pharmacological strategy to improve child welfare in hospitals. However, the efficacy of implementation of programmes based ... -
Un caso práctico de utilización del juego aplicado en la práctica pedagógica de los deportes de equipo
Torres-Tobío, Gabriel (Universidade da Coruña, 1998) -
Diseño y validación de un cuestionario para conocer las decisiones de programación de los contenidos del entrenamiento en balonmano (PCE-BM)
Torres-Tobío, Gabriel; De-Rosende, Iván; Rodríguez Reigosa, Diego; González Valeiro, Miguel; Ivette, Adriana (Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física, 2019)[Resumen] El objetivo de este estudio fue diseñar y validar un instrumento para analizar las decisiones de programación de los contenidos del entrenamiento en balonmano. El proceso de construcción y validación siguió cuatro ... -
Efectos de la terapia asistida con animales en personas con daño cerebral o lesión medular
Ávila Álvarez, Adriana I.; Torres-Tobío, Gabriel; Villazala Roca, Octavio; López-Cortón-Facal, Ana; Viana-Moldes, Inés; Saavedra-García, Miguel A.; Larrañeta-Alcalde, Lestonnac; Pérez Taboada, Luis (Fundación MAPFRE, 2013-04)[Resumen] Objetivo: Valorar los efectos terapéuticos obtenidos al aplicar un programa de terapia asistida con animales (TAA) en personas con daño cerebral o lesión medular. Material y método: Se realizó un estudio ... -
Exploring the Use of Assistive Products to Promote Functional Independence in Self-Care Activities in the Bathroom
De-Rosende, Iván; Torres-Tobío, Gabriel; Seoane Bouzas, María de las Mercedes; Ávila Álvarez, Adriana I. (PLoS, 2019-04-08)[Abstract] In homes, problems in daily functioning of older people often occur in the bathroom, especially in the transfers to the toilet and/or shower/bath. Assistive products have the potential to maximise functional ... -
Improving Social Participation of Children With Autism Spectrum Disorder: Pilot Testing of an Early Animal-Assisted Intervention in Spain
Ávila Álvarez, Adriana I.; Alonso-Bidegain, Miguel; De-Rosende, Iván; Vizcaíno Cela, Miriam; Larrañeta-Alcalde, Lestonnac; Torres-Tobío, Gabriel (Wiley, 2020-02-05)[Abstract] Children with autism spectrum disorder (ASD) experience moderate to profound challenges in relation to the skills required for social participation. Animal-assisted intervention (AAI) is increasingly used within ... -
Libro de resúmenes / X Congreso Internacional de la Asociación Española de Ciencias del Deporte, (A Coruña noviembre de 2018)
Sánchez Molina, José-Andrés; Torres-Tobío, Gabriel; González Valeiro, Miguel (Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias do Deporte e da Educación Física, 2018) -
Metodología de utilización del juego aplicado en el aprendizaje de los deportes de equipò: bases teóricas
Torres-Tobío, Gabriel (Universidade da Coruña, 1998) -
Promoting Functional Independence in People with Alzheimer's Disease: Outcomes of a Home‐Based Occupational Therapy Intervention in Spain
Ávila Álvarez, Adriana I.; De-Rosende, Iván; Torres-Tobío, Gabriel; Vizcaíno, Miriam; Peralbo, Manuel; Durán-Bouza, Montserrat (Wiley, 2018-07-11)[Abstract] Nonpharmacologic therapies such as occupational therapy (OT) are promising for people with Alzheimer's disease (AD). However, more research is needed to better understand the effectiveness of home-based OT ... -
Reflexión sobre la implementación de un instrumento de evaluación cognitiva en Terapia Ocupacional : la batería de evaluación cognitiva loewenstein occupational therapy cognitive assessment (LOTCA)
Ávila Álvarez, Adriana I.; Viana-Moldes, Inés; Torres-Tobío, Gabriel; López-Cortón-Facal, Ana (COTOGA, 2010-02)[Resumen] Este artículo pretende informar y aclarar las dudas, errores de interpretación y necesidades que han aparecido entre los alumnos y profesionales de terapia ocupacional, entre los años 2004 al 2009, en relación ...